AÖF - Açıköğretim - Ders Notları - Çıkmış Sorular

Tam Versiyon: PAZARLAMA YÖNETİMİ 2015 FİNAL ÇIKMIŞ SORULARI
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
1.Aşağıdakilerden hangisi ekonomik (iktisadi) adam varsayımının unsurlarından biri değildir?
A) Değişim sadece soyut olaylarla ilişkilendirilir.
B) İnsan davranışları rasyonel bir yapıdadır.
C) İnsanlar yaşanan değişimleri, memnuniyetini maksimize etmek için yapar.
D) İnsanlar değişime konu olan nesneler hakkında tam bir bilgiye sahiptir.
E) Yaşanan değişimler, dış etkilerden etkilenmemektedir.

2. Pazarlama araştırmalarındaki veri toplama tekniklerinden biri olan anket ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Anket postayla, telefonla veya yüz yüze gerçekleştirilebilir.
B) Yüz yüze anket en az maliyetli anket ile veri toplama tekniğidir.
C) Postayla anket nispeten düşük cevaplanma oranına sahiptir.
D) Telefonla anket en hızlı veri toplama yöntemlerinden biridir.
E) Anket ile veri toplama tekniğinin en önemli dezavantajı kişilerin anket formlarına cevap vermek istememesidir.

3. Birincil veri kaynaklarıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Doğrudan araştırma amacına hitap eden verinin toplanması girişimidir.
B) Gözlem, deney ve anket olmak üzere üç temel birincil araştırma şekli mevcuttur.
C) Araştırma keşifsel, tanımsal veya nedensel olarak planlanabilir.
D) Keşifsel araştırmalar hipotezi test etmekten çok araştırma değişkenlerini ortaya koyar.
E) Tanımsal araştırmalar sadece soyut araştırma değişkenlerini ortaya koyar.

4. Aşağıdakilerden hangisi iki ya da daha fazla taraf arasında psikolojik, sosyal ve diğer soyut varlıkların karşılıklı el değiştirmesi olarak tanımlanmaktadır?
A) Faydacı değişim
B) Karma değişim
C) Şekil değişimi
D) Sembolik değişim
E) İki taraflı değişim

5. Endüstriyel satın alımlardaki alternatiflerin değerlendirilmesi aşamasıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Potansiyel tedarikçilerden gelen öneriler değerlendirilir.
B) Giller analizi yapılır.
C) Ürün kalitesi gibi koşullar göz önünde bulundurulur.
D) İlk değerlendirme ürünle ilgilidir.
E) Ürün önerisi istenilen ürünle karşılaştırılır.

6. Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel satın alma yöntemlerinden biri değildir?
A) Örneklendirme
B) Tetkik
C) Hcpac sistemi
D) Tanımlama
E) Müzakere edilmiş sözleşmeler

7. Aşağıdakilerden hangisi işletmenin hedef pazar seçimindeki belirleyici faktörlerden biri değildir?
A) Ürün özellikleri
B) Pazarın yapısı
C) Rekabet durumu
D) İşletmenin kaynakları
E) İşletme sahibinin eğitim durumu

8. Bağımsız bir kişi ya da kurum tarafından gerçekleştirilen pazarlama kontrol türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kârlılık kontrolü
B) Pazarlama denetimi
C) Lojistik analizi
D) Tutundurma analizi
E) Aktif yıllık kontrol

9. Birbiri ile ilişkili olan, aynı amacı gören ürünlere ne ad verilir?
A) Ürün hattı
B) Ürün kararı
C) Ürün darlığı
D) Ürün kapalılığı
E) Ürün kısalığı

10. Aşağıdakilerden hangisi kolayda ürünlerden biri değildir?
A) Süt
B) Su
C) Sakız
D) Çamaşır makinesi
E) Gazete

11. Daha önce hiç sıtma aşısı yaptırmamış bir birey, Uzak Doğu’ya gitmek üzereyken sıtma aşısı konusunda bilgi alıp, aşı yaptırmıştır. Bu bağlamda sıtma aşısı ne tür bir üründür?
A) Aranmayan ürün
B) Kolayda ürün
C) Beğenmeli ürün
D) Özellikli ürün
E) Temel ürün

12. I. Rakiplerin maliyeti
II. Alıcıların maliyeti
III.Üreticilerin maliyeti
Yukarıdakilerden hangileri fiyatlama kararlarındaki maliyetleri etkileyen etmenlerdendir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) Yalnız III
D) I ve II
E) I, II ve III

13. Aşağıdakilerden hangisi maliyete dayalı fiyatlandırma yöntemlerinden biridir?
A) Cari fiyatı temel alma yöntemi
B) Teklif alarak fiyatlandırma yöntemi
C) Hedef kâr yöntemi
D) Değer temelli fiyatlandırma yöntemi
E) Talebe dayalı fiyatlandırma yöntemi

14. I. Devlet
II. Rakipler
III.Aracı kuruluşlar
IV.Üretim faktörleri sahipleri
Yukarıdakilerden hangileri fiyatlandırma kararlarında etkili olan çıkar gruplarındandır?
A) I ve III
B) I, II ve III
C) I, II ve IV
D) II, III ve IV
E) I, II, III ve IV

15. Siparişleri müşterilere göndermek üzere hazırlık için geçen süreye ne ad verilir?
A) Tutundurma süresi
B) Kabul edilebilirlik süresi
C) Stok güvenirliliği süresi
D) Sipariş birleştirme süresi
E) Pasif tetkik süresi

16. Doğru ürünlerin, doğru müşterilere doğru yer ve zamanda kazandırılmasına ne ad verilir?
A) Lisanslama
B) Markalama
C) Lojistik
D) Yatay bütünleşme
E) Çapraz bütünleşme

17. Aşağıdakilerden hangisi işletmede depolamayı gerekli kılan nedenlerden biri değildir?
A) Taşımada ekonomiklik sağlamak
B) Fazla çeşitte ürün bulundurmak
C) Yüksek maliyetle düşük yarar sağlamak
D) Miktar indirimlerinden yararlanmak
E) Siparişlerdeki olası gecikmelere karşı önlem almak

18. Aşağıdakilerden hangisi tüketicilere yönelik satış tutundurma araçlarından biri değildir?
A) Diğer aracılarla birlikte düzenlenen teşvik gezileri
B) Armağan dağıtımı
C) Çoklu ürün paketleri
D) Kupon dağıtımı
E) Para iadeleri

19. Mesajı gönderenin planı dahilinde olmayan müdahalelere ne ad verilir?
A) Alıcı
B) Geri bildirim
C) Kodlama
D) Gürültü
E) Kanal

20. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerin araçlarından biri değildir?
A) Sponsorluk
B) Dewey analizi
C) Lobicilik
D) Duyurum
E) Kurumsal reklamlar

A B E D B C E B A D A E C E D C C A D B